:D

Wednesday, May 16, 2012

My Best Friend



salam~ 
entri ni khas untuk kawan2 kita aka best friend kita tak kisah yang berada dalam gambar or tak.ni je gamba yang ade bersama hehehe.gamba atas ni telah di edit,sori kalau tak jelas or mendatangkan ketidakselesaan kepada cornea mata anda.( eh yeke cornea??).
mai cek perkenalkan sorang-sorang naa
afdhal kita mula dari kanan ya^^
dari kanan Nur Rasyidah binti Mohd Helmy,Faten Farhanah binti Roslan,Liyana binti Shatar,Nurul Aziera binti Ahmad Sulihin,Najwa binti Zainuddin, dan Farah bt Musa.

saya nak ucapkan beribu-ribu terima kasih sebab sudi kawan dengan Najwa Eid,sudi 'be humble' dengan kita,banyak bagi nasihat selama 5 tahun bersama di Sekolah Agama Menengah Tinggi Hisamuddin a.k.a SAMTiSH.huhuhu.terima kasih sangat2 kat korang sebab banyak bersabar dengan perangai kita,hahaha.terima kasih gak sebab jadi beri kita ruang berkongsi ilmu psikolgi,biology,addmaths!!hahaha...berkongsi emosi,geng2 gosip,ahahah..jeongmal gumao,syukran awi kat korang.lepas ni kita nak fly mesir dah.kita tak tau bila nak jumpe korang lagi.harap2 bila kita cuti sem,korang yang kat matrik pun cuti gak.hahaha.memandai jerr.kekeke

terima kasih gak sebab sudi hang out,outing n dating ngan kiter gi pesta buku(gamba ni kat pesta buku,muka2 penat) sampai tersesat train kat mana???sampai kat seputeh tu haaa!!!.

korang banyak bagi tazkirah,semangat,usrah2 (bulatan gembira).perghhhh!!!! memang best kawan ngan korang, walaupun tyme form 1,2 and 3 tak kenal sangat.kenal sebagai 'classmates' je.hahaha.kita harap ukhuwah nie berpanjangan dan berkekalah hingga ke syurga,kita doakan korang semoga berjaya di dunia dan akhirat,diberi kekuatan,ketabahan hati dan kesabaran. Doakan kita tabah n sabar kat dalam menuntut ilmu kat bumi anbia' nie.sabar dengan orang2 arab ni.hehehe.
ALLAHUMMA AMEEN~

bawah nie sekadar ulasan-ulasan n nasihat bersama :)
 

 ni Leeyana FTi aka yanahoon (BIG FAN OF FT ISLAND!!!!!) 
woot2. sekali FAN OF RAMLEE AWANG MURSYID sejak form 3^^
aku nak mintak maaf kalau aderr salah n silap.hahaha.rasenye takder kott.kekeke.gumao unnie~ sebab jadi best fren aku dari form 1Aminah,2Firdaus,3Firdaus,form 4 tak sama klas lak..aku 4 firdaus,ko 4 Naim tapi form 5 sama!!! 5 Firdauss !!!.haaa..actually aku lupa macam mana aku leh kenal ko ek.hahaha.....teruknyerr lahh~~
kamsahmnida sebab sudi dok sebelah aku dalam kelas mase form 5,gumao^^ sebab temankan aku shopping sampai berejam.wahahahah.usha baju sampai berpuluh puluh kedai tapi beli sehelai jek.kehkehkeh.syukran sebab ajar aku study sejarah lah..bio lah.....aku ingat lagi mase form 3 klas 3 Firdaus,(pergghhh banyak giler kenangan kat klas 3fir nihh)...ko terpakse cite pasal MR.JEKYLL AND MR.HYDE dengan panjang lebarnye.and boleh plak aku tanye macam2 kat ko sampai aku rasa berkali2 ko cerita balik sampai kering tekak.hahaha.mianhee.ngahngah.trimas sebab bila aku nak pinjam novel,ko kasi,aku nak pinjam duit,ko bagi(aku dah bayar sume kan?haha),aku nak makan ko teman,meme lar kan.ko nak makan gak.hahaha~
gumao!!!!!!!!^^ <3<3

nak nasihat???aku nasihatkan ko supaya tabah masuk matrik nie.belajar bersungguh sungguh dapatkan 4 flat!!!rakam ape yg lect cakap,pastu sebelum masuk kelas,recap dulu subjek2 yg akan belajar(petua daripada org yang dapat 4flat^^).ameen
jangan lupe doakan aku gak.hehek.kalau ade mase jom ice skating!!!!ade bran???fufufu.
yanahoon kawan paling rocky!!!^^



nie Nurul Aziera aka azie.(BIG FAN OF 2PM!!!!)
tak pe eh letak gamba ni??hahaha.buat orang lapar sehh.azie.nasi tuu..nasi pataya...sos nye sos tomato ek??haha~
okay...kita kenal azie mase form 2 kan???mase nie rasenye tak penah lagi cakap dengan azie.kita mula cakap-cakap dengan azie masa form 4 kan??ahahaha.rasa teruk lakk.baru tau macam mana perangai azie,sikap azie..kyeopta!!!^^
gumao unnie~ sebab sudi duduk sebelah kita dalam kelas mase form 5.gumao sebab ajar fizik( mostly azie banyak ajar kite fizik rasenye)hahaha, ajar kita nahu,sorof masa nak amik SMA form 4 dulu (grammar bahasa arab kita paling lemah)wu~ tapi alhamdulillah kite same2 dapat MUMTAZ !!!.trimas yo!!! best duduk sebelah azie,sejak USTAZ DON keluar kat tv,hari hari dok cite pasal ustaz don.kadang kadang mase teacher sarimah ajar addmaths pun boleh cerita lagi.ahahahaha (alamak kantoiiiiiii).cik marimar kat depan kite pun boleh dengar pastu dia pandang belakang n cakap 'a'ahhhh!!!!' gitu kot.hahaha.
rindu kat teacher lakkk.wuwuwu~

nasihat kite untuk azie,semoga azie dapat menjalani hidup dengan tenang,sabar n cekal hati yo.ameen .kalau da masuk matrik tu bukak-bukak la blog ni n baca nasihat kite.hahaha.mesti dapatkan 4flat!!! tips boleh baca kat  gambar yanahoon tuu^^

 azie kawan kite yang paling frankly n happy!!!!! <3<3.ahahaha.



haa....korang nak tau???junior2 kite adelah BIG FAN OF FARAH MUSA & SYIDA!!!..
kite pilih gamba nie sebab comeyyy sehhh.kat taman sekola.walaupun tak pernah dok sebelah tapi kita korang sangat2 sporting!!!! n sangat2 semangat walaupun kadang-kadang tak bertempat.(#ehyeke)hahahaha.
korang kawan kita paling aktif kat asrama samtish.syida jadi K/U(ketua umum asrama),fara lak jadi P.K/U(penolong ketua umum).ececehh.even kita tak dok asrama.I tau cerita2 hot kat asrama.hahaha.
terima kasih kat korang sebab jadi member study group dengan kite.hehehe.trutama mase nak amik SMA n SPM.korang berdua pun banyak bagi tunjuk ajar kat kita.syukran awi~

kita doakan syida & fara berjaya dalam hidupp duniyya wa akhirahhh!.doakan kite kat mesir gakkk.ameen!!<3<3
syida n fara kawan paling kawaii!!!!


aten!!!!hehehe.sori letak gamba ni.comei je lagipun leh wat kenangan.ahahaha.daebak!.aten classmates kite mase form 2 sampai form 5.huuu.tapi sama macam azie,kite mule kenal masa form 4.ahahaha.pastu terus rapat.lepas kelas sejarah sir Azlee.kite terus gi tengok wayang hikayat merong mahawangsa.perggghh.syok la.Sir siap recommended lagi pi tengok cite uhhhh masa kite semua jumpa sir kat kantin.hahaha.
gumao n kamsahamnida aten sebab aten banyak ajar kite addmaths sebenarnye.tak caya??caye lahh.kita tau lahh.mase study pun aten banyak terangkan macam2,sharing2 cerita dengan kita.fufufu ^^

ha!!! aten jadi LORD SEPTIC dalam drama GULP AND GASP!!yeah...best sehhh berlakon drama gulp and gasp!!^^

semoga aten jadi doktor pharmacy yang berjaya! jadi wanita yang berkerjaya.ameen.kalau aten jadi pharmacist boleh la kita rujuk aten pasal medicine nie.woahhh...terima kasih bagi nasihat kat kita,kongsi pengalaman,bedah katak sama2.lepas ni nak bedah orang lak.kekeke.INSHAALLAH

aten kawan kite paling  lembut tapi tegas!!!


-------------------------------------------------------------------------------------------------


nie Nur Sakinah Hamidon aka MB( mama bear right???) & Nur Atiqah bt Abdul Salam aka NAAS.HEHE
kina.kita berjuang sama-sama ye di mesir!!! semoga mumtaz every single year! ameen <3.hopefully kita saling bagi semangat antara satu sama lain.
kina kawan kita paling humble n motivated!!!ngeh3
atiqa!! lama tak contact ko.kat sini je lah aku nak luahkan perasaan kat ko.hahaha.ko doakan aku n kina berjaya kat mesir ek.ko kawan paling bersemangat,n paling kemas!! tak suke kertas kedot2!^^ =='.aku pun tak sekemas ko.hahaha


LASTLY kita tak ada gambar dia,tapi dia duduk sebelah kita mase form 4,banyak kongsi pengalaman n sudi dengar cerita kita.kepada Nur Mawaddah Zamri.ko banyak gile tolong aku mase form 4 especially ko ajar aku nahu, sorof.agak banyak kali ko minum air sebab penat menerangkan kat aku pasal nahu n sorof sebab aku asek tak paham je.(apehal lahh budak ni susah sangat nak paham).hahaha.syukran sangat sangat sebab aku dapat mumtaz pun because of you.alhamdulillah....and lagi satu,ko selalu ajar aku addmaths.memang addmaths ni tutor aku agak ramai trmasuk ko.fufufu.trimas yo!!!ko ajar memang faham gile n ko selalu bagi contoh2 yang realistic sebab ko memang kawan yg realistic!!!hahaha.sebab tu aku senang faham <3

 ni pesanan aka nasihat ko kat aku kan? :
Mawaddah : kite nasihatkan,sebelum & semasa di mesir,,,kenalah kuatkan jati diri...hati...dekat pada Allah.
nanti,belajar elok2...jaga adab2 belajar...doa pada Allah selalu,agar diberkati hidup dunia & akhirat...dipermudahkan urusan....
hah,,,kuasai bahasa Arab dengan baik...boleh faham Al-quran
& maknanya...
(kita tak ubah 1 ayat pun cume shortform tu kita jadikan fullform.hehe)

nasihat kita kat Mawaddah supaya sentiasa bersemangat,tabah dalam menuntut ilmu,diberkati dan sentiasa dipayungi rahmat Allah dunia dan akhirat.allahumma ameen.
inshaAllah nanti jumpe kita cakap arab.ahahaha.

lastly,walaupun di mana kita semua berada,ukhuwah kita tetap berkekalan hingga ke syurga.ameen




No comments:

Post a Comment

help me :)